Wandeltips bij warm weer.

Als je gaat wandelen tijdens hele warme dagen moet je een paar extra voorzorgmaatregelen nemen:

  • Start vroeg als het nog koeler is en vermijd wandelen tussen de middag(12.00 – 15.00 uur)
  • Draag luchtige kleding en smeer je zelf goed in met zonnebrand. Vooral tijdens inspanningen kun je goed verbranden, omdat je dan extra transpireert.
  • Draag een zonnehoed of -pet
  • Zelf draag ik graag sandalen zodat je minder last van warme voeten krijgt. Tegenwoordig zijn er hele fijne wandelsandalen.
  • Krijg je hoofdpijn of wordt je duizelig neem dan rust in de schaduw.
  • Pas je tempo aan.
  • Eet licht verteerbaar voedsel en zorg voor voldoende drinken, hiervoor zijn hele fijne drinksystemen geïntegreerd in de rugzak.

Ik vind het altijd heerlijk, om na een wandeling op een warme dag, af te koelen door een duik in een zwemplas. Onderstaand enkele Wandelvanuit routes in de buurt een zwemplas.

Tip 1

Wandelroute om de Hoornse plas en Paterwoldsemeer. Op diverse plekken is er horeca en lekkere zwemplekken.

Tip 2

Een 100% onverharde route die begint en eindigt bij het Canadameer.

Tip 3

Hele fijne route die start en eindigt bij ’t Nije Hemelriek

Tip 4

Route van 8 km start en eindigt in Kolham bij de kleine zwemplas Zwaneveldsgat.

Download: route 8 km

Routebeschrijving(pdf)

GPX(zip file)

Tip 5

Nieuwe route die start vanaf het Zwembad ‘De Haulewelle‘ . Raadpleeg ivm de Coronacrises eerst de website voor de zwemmogelijkheden.

Bronvermelding — Deze website maakt gebruik van de kaarten van :
Data by OpenStreetMap.org contributors under CC BY-SA 2.0 license.

In dit bericht zitten een aantal affiliatie links.